Custom Search

CAN I FUCK YOU TODAY????????

Saksi pendakwa pertama itu memberitahu, dia menolak pelawaan bekas majikannya itu untuk melakukan perbuatan tersebut tetapi Anwar dengan nada marah berkata: "What!"

Menurut pemuda itu, kejadian berlaku di meja makan semasa dia mengunjungi Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara atas arahan Anwar pada 26 Jun 2008.

MOHD. YUSOF (MY): Apa yang kamu buat selepas masuk ke unit berkenaan?

MOHD. SAIFUL BUKHARI (MSB): Saya duduk bertentangan dengan Datuk Seri di meja makan dan biarkan dia semak dokumen.

MY: Apa buat lepas duduk, dan beri dokumen?

MSB: Selepas saya serahkan dokumen, kami bincang tentang jadual kerja dan tak lama lepas itu beliau ada tanya saya satu soalan.

MY: Apa soalan tu?

MSB: Dengan izin yang Arif, soalan dalam bahasa Inggeris. Dia tanya, Can i f**k you today?

MY: Apa reaksi awak bila ditanya?

MSB: Marah dan takut.

Mohd. Saiful Bukhari menyatakan demikian ketika pemeriksaan utama oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden pada hari pertama perbicaraan kes liwat dihadapi Anwar di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Menurutnya, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu kemudian mengarahkannya masuk ke bilik tidur utama dan sejurus masuk ke bilik berkenaan, Anwar telah menutup langsir sebelum menutup lampu bilik berkenaan.

MY: Jadi bilik gelap?

MSB: Ada cahaya dari tandas dan celah-celah langsir.

MY: Lepas itu apa berlaku?

MSB: Datuk Seri arahkan saya untuk bersihkan diri dalam tandas.

MY: Tandas atau bilik mandi, bilik air?

MSB: Tandas, ada shower (air pancut) semua.

MY: Kemudian?

MSB: Jadi saya pun masuk tandas tersebut...

MY: Awak berpakaian masa tu?

MSB: Ya, berpakaian. Lepas tu saya bilas badan, tak mandi.

MY: Masa tu dah buka pakaian?

MSB: Ya.

MY: Kemudian?

MSB: Lepas bilas saya ambil tuala yang tersedia dalam tandas dan saya keluar.

MY: Dan?

MSB: Saya keluar dengan bawa baju kemeja dan gantung pada pemegang pintu almari.

MY: Masa tu kamu bertuala?

MSB: Ya.

MY: Masa keluar dari bilik air, Datuk Seri berada di mana?

MSB: Beliau di hujung penjuru katil bahagian kaki sebelah kanan.

MY: Dia tengah buat apa? Duduk ke berdiri ke?

MSB: Berdiri dan memakai tuala putih.

MY: Selepas itu apa berlaku?

MSB: Dia arahkan saya untuk pergi ke arah dia.

MY: Apa jadi selepas itu?

MSB: Beliau memeluk saya dalam keadaan saya berdiri.

Sepanjang Mohd. Saiful Bukhari memberi keterangan, Anwar pada mulanya kelihatan biasa dan sempat tersenyum apabila bekas pembantu peribadinya itu menyenaraikan skop kerjanya.

Bagaimanapun, air mukanya dilihat berubah marah apabila Mohd. Saiful Bukhari yang juga pengadu dalam kes itu menceritakan kejadian di kondominium tersebut.

Terdahulu, Mohd. Saiful Bukhari menyatakan dia pernah ke unit kondominium itu beberapa kali. Sehari sebelum kejadian, Anwar memintanya ke kondominium itu atas alasan kerja.

Kondominium tersebut, kata saksi itu, dimiliki seseorang bernama Hasanudin yang turut memiliki Unit 11-5-2. Ia dijadikan rumah tetamu oleh pemilik berkenaan.

Pada hari kejadian, kira-kira pukul 10.30 pagi, di pejabat Anwar di Seksyen 16, Petaling Jaya, Ketua Pembangkang itu mengingatkan bekas pembantunya untuk ke kondominium itu bagi berbincang mengenai pertemuannya dengan seseorang bernama Profesor Ariff dan jadual kerja.

Kira-kira 15 minit sebelum meninggalkan pejabat untuk bertemu dengan bekas majikannya, Mohd. Saiful Bukhari diminta Ketua Staf, Ibrahim Yakob untuk menyerahkan satu dokumen kepada Anwar, kata saksi itu.

Menceritakan perjalanannya dari pos pengawal ke Unit 11-5-1, Mohd. Saiful Bukhari memberitahu, dia perlu menyebut 'Mokhtar' sebelum dibenarkan melepasi kawalan keselamatan untuk memasuki premis itu dan menaiki lif ke unit terbabit.

MY: Masa tiba di kondo tersebut, ada lalu pos pengawal atau terus sahaja?

MSB: Saya perlu melalui pos pengawal.

MY: Perlu berhenti di pos pengawal?

MSB: Ya.

MY: Ada pengawal tanya apa-apa?

MSB: Ada.

MY: Apa yang kamu jawab bila pengawal tanya?

MSB: Saya tak jawab mana nak pergi, saya cuma kata 'Mokhtar'.

MY: Kenapa sebut 'Mokhtar? Apa signifikan, kaitannya untuk masuk?

MSB: Saya dah datang beberapa kali dan pernah diberitahu oleh staf lain untuk cakap macam tu. Saya tak pernah tanya kenapa.

MY: Apa jadi bila sebut 'Mokhtar'?

MSB: Pengawal akan beri laluan.

MY: Kemudian terus ke mana?

MSB: Lepas pos pengawal, kena lalu macam bukit dan saya terus ke visitor parking (tempat letak kenderaan pelawat) di P4.

MY: Lepas itu?

MSB: Saya keluar kereta, pergi ke lif di P4, naik lif ke P2. Dari P2 saya perlu jalan ke blok satu lagi, tak pasti blok apa. Jalan ke satu pintu. Pintu tersebut untuk pergi ke blok unit Encik Hasanudin.

MY: Apa yang lepas pintu tersebut?

MSB: Bila lepasi pintu, ada lif.

MY: Pintu berkunci?

MSB: Pintu berkunci secara magnet.

MY: Jadi macam mana lepasi pintu?

MSB: Sebelah pintu ada interkom berhubung dengan tuan rumah. Saya masukkan nombor 1151, bila Encik Hasanudin jawab, saya cakap 'Mokhtar' dan pintu akan dibuka.

MY: Suara yang jawab suara lelaki?

MSB: Ya.

MY: Adakah setiap kali ke sana, kena sebut 'Mokhtar'?

MSB: Ya?

MY: Suara yang jawab setiap kali ke sana, adakah suara yang sama atau lain-lain?

MSB: Suara sama.

MY: Apa yang lelaki itu jawab?

MSB: Dia cakap 'Ya'. Saya cakap 'Mokhtar' dan pintu dibuka.

Sementara itu, sebaik saja 'adegan peluk' disebut oleh Mohd. Saiful Bukhari, peguam bela, Karpal Singh memohon agar keterangan selanjutnya dibuat secara tertutup.

Mohd. Yusof tidak membantah permohonan tersebut tetapi menyatakan, mahkamah telah diperuntukkan dengan kuasa untuk memutuskan sama ada hendak meneruskan perbicaraan secara tertutup atau sebaliknya.

Selepas mempertimbangkan hujah dan peruntukan sedia ada, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah memutuskan keterangan lanjut Mohd. Saiful Bukhari yang akan menjuruskan kepada perbuatan liwat itu dibuat secara tertutup.

Perbicaraan bersambung pagi esok.

1 comments:

Anakkhas March 27, 2010 at 12:14 AM  

assalammualaikom...

hebat2 macam pemberita.. kenapa minat sangat dengan kes ini?

Related Posts with Thumbnails

VisitorZ

Community Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP