Custom Search

Cerita Tan Sri Berbangsa Cina

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan.
Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut.
Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri:
Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu.
Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan.
Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang.
Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara.
Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan:
Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri:
Oh... sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun.
Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan:
Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri,
malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri:
Eh.. mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta.
Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan:
Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik raja-raja Melayu.
Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang..
Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: .......( sapa ada idea nak sambung...)

Read more...

Punca Bumbung Stadium Sultan Mizan Runtuh

Read more...

Rm80 Termasuk Lesen nyer Sekali..

Teman-teman sekalian.. Disini saya kongsi Bersama Template Joomla..Harga Rm80 Termasuk Lesen sekali... Yang Pakai cetak Rompak tu pun boleh beli lesen... ada sapa-sapa berkenan boleh Email saya : jamalbond@gmail.com

http://www.joomlart.com/showcase.html

Read more...

Awas Kesan Selesma Babi

walapun ia nampak comel...tapi hakikatnya ianya Haram...tapi Bagi PAS..ia Harus di Perjuangkan Demi Persahabatan dan Pakatan

Read more...

Teoh Beng Hock... Mari Kita Lihat Punya Kematian Nya!!!

Read more...

Bendera Kerajaan Anwar Ibrahim

Read more...

Manusia Tak Sedar Diri

allo macha!!!
cuba tengok lu punya kulit...
ada mcm itu olang malayukah...
ada mcm olang cina kah...
teda maa....

allo macha...
cuba tengok lu punya lancau...
ada potong kah itu kulit...
ada mcm itu olang melayukah....
ada mcm olang cina punya kah....
teda maa...(lu punya Itam)

allo macha...
cuba lu tengok lu punya olang...
ada serupa mcm lu ka...
lu punya olang suda bagus sini maa..
ada lawyer...ada Doktor...ada Menteri...
samseng jugak ada...

allo macha..
lu apasal tidak mau pakai itu baju melayu...
itu adat suda pakai lama...
mau jumpa Agong mau jumpa Sultan...
musti mau pakai maa...
lu apasal tidak mau pakai...

allo macha...
lu olang malaysia kah atau olang India...
lu tidak sedar diri kah...
lu suda untung bleh idup sini...
lagi mau jadi bumiputera kah...
lu memang gila...
lu memang sewel...
lu memang sinting...
tengok cermin dulu lah macha...
hormat sikit lah macha...
lu ingat lu menteri lu kuat kah?...

itu kawan india ada cakap...
kalu jumpa itu india sama itu ular...
musti mau bunuh itu india dulu...
apasal dia cakap itu mcm...
pasal lu punya hotak lah...bengong!!!!!

Read more...

12 Juta Komisen Sapa Dapat Jual Rumah ni!!!


Monday, July 6, 2009

Rumah RM24 Juta, Separuh Untuk Ng Sue Lim

1. Pagi tadi ADUN Sekinchan (kami berjiran dari segi geografi kedudukan DUN) membawa pemberita melawat rumah saya di Shah Alam dan kemudiannya membuat kenyataan akhbar yang membawa maksud seolah-olah saya memperolehi pendapatan dari sumber yang tidak sah. Ini merupakan tindakan desparado untuk mengalih tumpuan daripada isu-isu dalaman pakatan mereka dan juga kegagalan beliau melaksanakan tugas wakil rakyat beliau dengan baik di Sekinchan.

2. Sungguhpun isu rumah ini telah beberapa kali timbul, saya mengambil sikap tidak menjawab atau memberi respon kerana berpendapat bahawa rumah saya adalah isu kehidupan peribadi saya. Ini kerana saya yakin saya tidak melakukan sebarang kesalahan atau pun jenayah kerana semuanya ada rekod dan telah pun disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (sekarang ini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia).

3. Namun tindakan Ng Sue Lim menjadikan isu rumah saya sebagai bahan berita memerlukan saya memberi penjelasan sedikit sebanyak mengenai isu ini.

4. Saya membeli rumah tersebut beserta tanahnya melalui pinjaman bank HSBC sebanyak RM 3.5 juta.

5. Jika Ng Sue Lim membuat penyelidikan dahulu beliau akan mengetahui bahawa pembelian tersebut termasuk rumah dan kolam renang. Saya hanya melakukan sedikit pengubahsuaian terhadap bumbung yang ketika itu belum siap.

6. Untuk rekod juga pembelian tersebut telah pun disiasat oleh BPR ketika itu dan juga telah saya maklumkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri ketika itu. Jadi tidak timbul saya menyembunyikan pemilikan rumah tersebut.

7. Berhubung dengan dakwaan bahawa rumah saya bernilai RM 24 juta, saya dengan ini mengemukakan tawaran terbuka kepada beliau untuk mencari pembeli dengan harga tersebut. Sekiranya ada, saya akan membayar komisyen sebanyak 50% atau RM 12 juta kepada beliau.

8. Ini semua adalah taktik politik yang dirancang menjelang Dewan Undangan Negeri Selangor bagi menghalalkan usaha menggantung saya dan empat adun yang lain. Selain itu ia juga bertujuan untuk dijadikan modal dalam sidang DUN nanti sekaligus mengalih tumpuan daripada isu-isu pentadbiran dan pembangunan negeri sekarang ini.


9. Mereka mahu mengelirukan rakyat dan menarik simpati. Bagi mereka jika Khir Toyo yang ada rumah besar bernilai berjuta tidak didakwa, maka tidak sepatutnya Khalid Ibrahim terbabit dalam kes kecil seperti lembu korban, tinted kereta dan beberapa isu lain didakwa atau disiasat.

10. Dengan membuat dakwaan bombastik seperti ini, Pakatan DAP-PKR berharap ia memberi tekanan kepada SPRM agar tidak menyiasat dan mendakwa Tan Sri Khalid Ibrahim dalam beberapa isu salah laku pentadbiran.

11. Apakah mereka benar-benar memperjuangkan ketelusan dan anti korupsi atau sekadar menyanyikan untuk memburukkan pemimpin Barisan Nasional demi merebut kuasa?

12. Saya tahu bagi mereka yang telah tertutup mindanya tidak akan menerima apa-apa penjelasan pun. Saya hanya menjelaskan kepada mereka yang ingin mencari kebenaran.

Read more...

Aksi Seks Bekas Ratu Cantik Malaysia





Read more...
Related Posts with Thumbnails

VisitorZ

Community Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP